2012. április 27., péntek

Nyírfa (Betula pendula) shidare stílusban

Egy kertészetben vásároltam ezt a nyírfát még 2008 tavaszán. Úgy két méter magas lehetett, amit 30cm-re visszavágtam. A következő tavaszra már tisztességes ágrendszert növesztett. Komolyabban nem nyúltam hozzá, csak a szükséges metszéseket végeztem rajta minden évben.
Idén átültettem, kapott egy erőteljes metszést és megdrótoztam. A shidare (csüngő) stílus adott volt, mert ez a nyírfa fajta ágai kihajtás után nemsokkal lefelé veszik az irányt.


A nyírfa 2009 tavaszán:









2011 június:







2011 december:







2012 április:










Sajnos még elég fiatal a fa, így még nem kezdett el kifehéredni a törzse, de kíváncsian várom, hogy fog mutatni majd pár év múlva.


A fa magassága: 25cm
Törzsátmérő: 2,5cm

3 megjegyzés:

  1. Szia Zoli.
    Ez nekem nagyon tetszik,ez igen !!!

    VálaszTörlés
  2. Szia István!
    Köszi a dicsérő szavakat.
    A héten rakok fel új képeket, mert elkezdett fehéredni a nyírfa törzse. Brutál jól néz ki :)
    Azon gondolkodtam, hogy jövő tavasszal átültetem egy másik tálba, ami jobban passzol majd a törzs színéhez. Addig is kutakodok, hogy honnét szerezem be a hozzá illő tálat.
    Apropó, Neked esetleg van olyan tálad? (Jaaa megnézem a honlapodon)

    üdv: Zoli

    VálaszTörlés
  3. Igen van ,nézd meg :) illetve az erdőhöz is van :)

    VálaszTörlés