2011. július 3., vasárnap

Juniperus chinensis alakítása

Ezt a borókát 2009 tavaszán vásároltam egy kertészetben. Beültettem nevelőtálba és a hosszú ágait visszavágtam.



Még 2009 augusztusban vízszintesre drótoztam az ágait.


Mikor megvettem a fát, elképzelésem az volt, hogy chokkan stílusban fogom nevelni. De mivel az oldal ágak nagyon vastagok voltak, így más irányban kezdtem gondolkodni.

2010 tavaszán az alsó vastag ágakat eltávolítottam, megmetszettem és átültettem egy kisebb edénybe a borókát.

Idén elkezdtem az elképzelésem szerint formálni a fát. Meghagytam egy-két ágat a jin-ek kialakításához. A törzset drótozás előtt betekertem rafiával, hogy ez erős hajlítások következtében ne sérüljön meg.



A végeredmény metszés és drótozás után:


A jövő tavaszi átültetésnél majd kap egy szép tálat.
A boróka magassága 43cm.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó alakítás! Nekem tetszik!
    Tudom, hogy engem nem kérdezett senki, de kérdezem, mit gondolsz? Nem volna jobb a jineket mellőzni?
    Szép íve van a törzsnek, szépen vannak lehúzva az ágak,(bonsaios mértékkel mérve) hamar lesz kompakt lombkoronája a fának, igazán ígéretes literati! Kevesek nyúlnak ilyen jól ehez a stílushoz... szerintem a jinek csak gyengítenék azt az eleganciát, ami már benne van a fában, persze ez csak az én véleményem, lehet, hogy nincs igazam.
    Remélem nem zavartam...
    Üdvözlettel: Bálint

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a dicsérő szavakat, nagyon jól esik.
    Az ötleted alapján készítettem egy virtuális képet a fáról jinek nélkül. Egész jól néz ki.
    Viszont kíváncsi lennék, hogy mutatna jinekkel.
    Ha nem jön be, még mindig vissza lehetne vágni.

    ... és természetesen nem zavar a hozzászólásod. Sőt örülök, hogy Te máshogy értelmezed a fát.
    Jó megnézni a különböző szempontok szerinti elképzeléseket. Így több lehetőség közül tudom majd eldönteni merre haladjon tovább a fa alakítása.
    Zoli

    VálaszTörlés