2011. július 13., szerda

Sárgabarack (Prunus armeniaca) fejlődése

Ez a sárgabarackfa is a gyűjteményem első darabjai között van. A párom szülei kertjéből ástam ki, és virágcserépbe ültettem. Minden második évben átültettem, egyre nagyobb cserépbe. Metszést alig végeztem rajta az évek folyamán, csak a megnyúlt ágakat vágtam vissza.

1998 május:


2008 április:


 2011 július, metszés előtt:


 Metszés után:


Az évek alatt megnyúlt törzsön a fa nem hozott új hajtásokat, ezért úgy döntöttem, hogy jövő tavasszal légbújtással leválasztom az alsó ágak fölötti részt.


Készítettem egy virtuális képet az elképzelésemről:

Még elég sok munka vár rám mire a megfelelő formát kialakítom.

3 megjegyzés:

  1. Üdv!
    Érdekelne, hogy sikerült-e a leválasztás, hogy néz ki kost a növény?

    Riemer Mihály

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos nem sikerült.
      Tavaly terveim szerint elvégeztem a légbujtást. Július közepén megnéztem a gyökérképződést, de nem hozott egy árva fia gyökeret sem. Úgy döntöttem, hogy idén fojtatom a műveletet, de tavasszal már nem hajtott ki a légbujtás feletti rész, így levágtam azt. Igazából nem tudom, hogy miért nem sikerült, mert elég jó kondícióban volt a fa. Talán valamilyen gomba támadhatta meg.
      Most a megmaradt alsó részt kel átgondolnom, hogy milyen stílusban neveljem tovább.

      Zoli

      Törlés
    2. Én most láttam először, hogy hogyan megy a légbujtás a gyakorlatban. Azóta hogy sikerültek? Gyökerezés serkentőnek és talajnak mit használtál? Milyen típus, nedvesség?

      Törlés