2011. július 3., vasárnap

Pinus mugo - Ismeretlen kártevő a hajtásokon

Tegnap nézegettem a fáimat és azt vettem észre, hogy a törpefenyő néhány hajtáscsúcsán lévő tűlevél meg van rágva.



Aztán közelebbről nézve észrevettem a még épp tűlevelek között számtalan kis 'hurkát' egybefonódva.



Kézzel letisztogattam az ágakat, majd sikerült egy darabot levennem a képződményből.




Elég érdekes kis építmény. Ezek a kis hurkák (ami valószínű, hogy a kártevő ürüléke), egy hálóból szőtt járatot vesznek körül.


Sajnos a kártevők terén elég csekély az ismeretem. Hogyha valaki a kártétel alapján betudja azonosítani, hogy mivel állok szemben, kérem írja meg a nevét és mivel lehet védekezni ellene.

Ui: Közben kutakodtam egy kicsit a neten fenyőkártevők után és arra jutottam, hogy talán valamilyen szövődarázs támadta meg a törpefenyőmet, de nem vagyok benne biztos.



4 megjegyzés:

  1. Kedves Zoltán!
    Időnként beszoktam lesni ebbe a blogba is. Látom ezt a bejegyzést...
    Ez elég nagy gond! Én mikor tanácstalan vagyok egy kártevővel, azt szoktam tenni, hogy a legközelebbi mezőgazdasági/gazdaboltba, beviszem a beteg levelet, egy darabot a károsodott, ágból, vagy a kártevőt (nylontasakban) és arra kérek konkrét ellenszert. Akik ilyen helyen kiszolgálnak, mindíg tudják mit kell adniuk és mindíg be is vált nekem. Ezért ugyan ezt javaslom, ha nem veszi nagyképűségnek....
    Remélem, a növény ki fogja heverni!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a tanácsot.
    Ez nem jutott eszembe, pedig a közelben van is egy gazda bolt.
    Közben sikerült kideríteni, hogy mi rágta meg a fenyőmet. A Sárga szövődarázs. A Bonsai Klub Kaposvár blogján sikerült beazonosítani a kártevőt. Nagyon jó leírások találhatók a kártevőkről és a kórokozókról.
    http://bonsaiclubkaposvar.blogspot.com/2009/08/fenyo-kartevok-16-sarga-szovodarazs.html

    VálaszTörlés
  3. Sárga szövődarázs lárva és kaki

    VálaszTörlés
  4. Hát én nem vacakoltam vele sokáig. Adama Kohinor 200 sl - el lepermeteztem.

    VálaszTörlés